Medlemsvilkår for Hööks & Friends

I anledning af ikrafttrædelsen af GDPR* har vi præciseret vores medlemsvilkår i vores kundeklub og suppleret dem med en integritetspolitik, som mere udførligt beskriver, hvordan vi gemmer og analyserer dine personlige oplysninger.

Læs vores integritetspolitik

* Persondataforordningen, forkortet GDPR (General Data Protection Regulation), er en ny EU-forordning, som trådte i kraft i hele EU den 25. maj 2018. GDPR erstatter tidligere love (Europaparlamentets og Rådets forordning(EU) nr. 2016/679).

Sådan virker Hööks & Friends

  • Medlemskabet er 100 % digitalt, og du behøver ikke noget medlemskort.
  • Kommunikationen sker som regel via e-mail eller via "Mine sider" på hooks.dk.
  • Du får bonuspoint, hver gang du handler (undtagen hvis du bruger gavekort).
  • Én krone giver ét point, så jo mere du handler, desto større bonus får du.
  • Bonussen kan maksimalt udbetales 12 gange om året, og den er gyldig i tre måneder.
  • Vi sender dig en e-mail, når du modtager en bonusudbetaling.
  • Bonusudbetalingen er elektronisk, og den er knyttet til dit medlemskab.
  • Bonusniveauet er baseret på det samlede antal optjente point på ét år (fra startdatoen).
  • Ved returnering af en vare trækkes der tilsvarende fra i dine indtjente point.
  • Du kan tjene op til 6 % i bonus.

Medlemskab

Hööks Hestesport ApS (Hööks) er ansvarlig for tilbud, pointberegning og bonusudbetaling indenfor rammerne af Hööks & Friends. Medlemskabet af kundeklubben er gratis og gælder i alle Hööks butikker i Danmark og på hooks.dk. En person, der er bosat i Danmark, kan kun samle point i Hööks & Friends i Danmark.

Du kan blive medlem i alle Hööks-butikker og på hooks.dk (Mine sider). Du skal være fyldt 16 år for at kunne være medlem af Hööks & Friends. Medlemskabet er personligt og kan ikke overdrages. Medlemskabet er kun tilgængeligt for privatpersoner. For at blive medlem skal du angive din e-mailadresse, da al vores kommunikation i kundeklubben foregår digitalt.

Du kan logge ind på Mine sider ved at oprette et login på hooks.dk. På Mine sider kan du f.eks. se din ordrehistorik og dine aktive bonuschecks.

Et medlemskab helt uden kort

For at kunne tilbyde dig et medlemskab helt uden kort er det nødvendigt at behandle dine personoplysninger. Du registrerer/identificerer dig nemmest via dit personnummer. Når du handler i Hööks-butikkerne, registreres dit medlemskab, ved at du fremviser gyldigt id. Der er dog også mulighed for at identificere dig via f.eks. navn, adresse, e-mail eller telefonnummer. Når du handler på hooks.dk, registreres dit køb automatisk som et medlemskøb. Du skal være logget ind for at kunne bruge en bonuscheck i webshoppen.

Vores procedurer foreskriver, at du altid skal fremvise gyldigt id i forbindelse med medlemskøb. Du skal dog alligevel altid være forsigtig, når du identificerer dig ved kassen.

Nogle begreber

Bonusgivende point: Indsamlede point i løbet af 12 måneder (nulstilles, hver gang en ny 12-måneders periode indledes.)
Bonusniveau: Det niveau, som bestemmes af dine bonusgivende point
Bonusudbetaling: En genereret bonuscheck, som kan bruges til køb af varer.
Bonuscheck: En bonusudbetaling, som kan bruges som betalingsmiddel i Hööks-butikker og på hooks.sk.
Bonussaldo: Point, der er tilbage efter en bonusudbetaling (nulstilles, hver gang en ny 12-måneders periode indledes).

Point

Et køb giver bonusgivende point, når du identificerer dig som medlem.

1 krone giver 1 point, og jo mere du handler, desto større bonus får du i form af bonuschecks, som du kan bruge til køb af varer i Hööks-butikker eller på hooks.dk.

Point for køb i butikken registreres dagen efter. Hvis du handler på hooks.dk, registreres pointene dagen efter, at din bestilling sendes fra vores lager. Du får ikke point ved køb af gavekort (som er et betalingsmiddel), det beløb, du har betalt med bonuscheck eller eventuelle afgifter, der er knyttet til dit køb.

Bonusberegning

Jo flere point du samler, desto højere bonusniveau og flere tilbud får du.

Bonusgivende point samles løbende i en periode på 12 måneder. Hver gang en ny periode på 12 måneder indledes, nulstilles dine bonusgivende point og din bonussaldo. En eventuel minussaldo nulstilles ikke.

Bonusniveauer opgraderes automatisk og løbende året igennem, så snart du har nået et højere bonusniveau. Bonus beregnes ifølge bonustabellen herunder. Bonussen udbetales i form af 10'ere med jævne mellemrum. Ikke-udbetalte point (bonussaldo) overføres til næste måned undtagen ved periodeskift, hvor de nulstilles.

Bonusgivende point (periode på 12 måneder)Bonus %
10.001-op6 %
8.001-10.0005 %
6.001.8.0004 %
4.001.6.0003 %
2.000-4.0002 %

De bonusgivende point, du har indsamlet i løbet af de seneste 12 måneder, ligger til grund for din bonus.

Bonus udbetales hver måned, når du har optjent mindst 2.000 point på det bonusniveau, du befinder dig på. En genereret bonuscheck er gyldig i tre måneder. Du får besked via e-mail, når du modtager en ny bonuscheck. Du kan også se dine aktive bonuschecks på hooks.dk (Mine sider).

I forbindelse med bonusudbetaling, trækkes der et tilsvarende antal point på din bonuskonto, som der udbetales til dig. Ved returnering af en vare trækkes der tilsvarende fra i dine indtjente bonusgivende point og den aktuelle bonussaldo.

Bonuschecks kan bruges til at opnå rabat på køb i alle Hööks-butikker i Sverige og på hooks.dk. Bonuschecks kan ikke indløses til kontanter eller delindløses.

Tilbud og kommunikation

Din bonus

12 gange om året får du via e-mail en bonusmeddelelse med oplysninger om bonusgivende point, udbetalt bonus og bonusperiodens start- og slutdato. For at vi kan sende dig bonusmeddelelser, er vi nødt til at behandle dine personoplysninger, f.eks. dit navn, dit medlemsnummer, dine kontaktoplysninger og din købshistorik.

Dine personlige oplysninger og tilbud

Som medlem af Hööks & Friends får du desuden personligt tilpasset kommunikation, personlige tilbud og medlemstilbud. Du får også tilpassede nyheder, produktanbefalinger, inspiration, invitationer til arrangementer og tilbud, der er knyttet til dit medlemskab.

For at kunne give dig personlige tilbud og oplysninger er vi nødt til at behandle dine personoplysninger, f.eks. navn, brugernavn, medlemsnummer, medlemsniveau, fødselsdato, køn, kontaktoplysninger (f.eks. postadresse, e-mailadresse og mobilnummer), placering, købshistorik og brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik). Ud fra dine oplysninger foretager vi analyser, som kan medføre, at du inddeles i en kundegruppe (et såkaldt kundesegment) eller får en unik profil. Indsigten fra analysen danner grundlaget for dine personlige tilbud, oplysninger osv. På denne måde prøver vi at undgå at sende dig oplysninger, som er irrelevante eller uinteressante for dig.

Her ser du nogle af de tilbud og oplysninger, du kan modtage på baggrund af vores analyser:

  • Personlige tilbud og generelle medlemstilbud f.eks. rabatter og andre specialtilbud på dine yndlingsprodukter
  • Produktanbefalinger og inspiration – vi giver dig tips og tricks med udgangspunkt i dine interesser!
  • Invitationer til arrangementer
  • Vi gør det nemmere for dig at bruge vores tjenester (f.eks. ved at favoritter gemmes for at hjælpe dig ved fremtidige køb eller påminde dig om glemte/efterladte varer i indkøbskurven, når du handler online).

Gemte kvitteringer Når du er medlem hos os, gør vi det nemmere for dig at handle hos os, da vi gemmer dine kvitteringer. Vi kan derfor hjælpe dig med at håndtere en reklamation eller en eventuel forsikringssag, selv om du mangler kvitteringen. Du finder din ordrehistorik ved at logge ind på Mine sider. Kontakt vores kundeservice for at få flere oplysninger.

Vores kommunikation Vi kommunikerer sædvanligvis via e-mail, sms, magasiner og hooks.dk, men indimellem kommunikerer vi også via digital annoncering på eksterne websider (f.eks. Facebook).

Du kan når som helst logge ind på Mine sider eller kontakte vores kundeservice for at opdatere dine kontaktoplysninger. Du kan på samme måde også selv vælge, om du vil modtage e-mails, sms'er og reklamer i postkassen.

Ansvar

Vi er ikke ansvarlige for tab eller beskadigelse som følge af tekniske fejl, nedsat funktionalitet eller andre lignende fejl med relation til dit medlemskab af Hööks & Friends. Dette gælder ikke ansvar, som vi er pålagt ved lov.

Vi forbeholder os retten til at inddrage eller opsige dit medlemskab af Hööks & Friends ved rimelig mistanke om ikke-tilladt brug eller misbrug af vores tjenester, brud på vores medlemsvilkår, svig eller lignende hændelser eller adfærd.

Gyldighed og opsigelse

Dit medlemskab af Hööks & Friends gælder, indtil det opsiges. Du kan når som helst opsige dit medlemskab ved at kontakt vores kundeservice eller på Mine sider på hooks.dk. Eventuelle indestående point og eventuel indestående bonus forfalder, når medlemskabet opsiges.

Vi kan også vælge at opsige dit medlemskab eller slette din medlemskonto ved inaktivitet. Med inaktivitet menes, at du ikke har foretaget nogen køb, ikke har logget ind på dine medlemssider eller ikke har interageret med vores annoncer eller vores udsendte materiale i en periode på 36 måneder. Personoplysninger, som er blevet indsamlet og behandlet for at kunne opfylde disse medlemsvilkår, slettes.

Sådan håndteres dine personoplysninger

Det er meget vigtigt for os at beskytte dine data ordentligt. Vi håndterer altid dine oplysninger på sikker og lovlig vis. Persondataforordningen (GDPR) giver dig visse rettigheder til at bestemme over, hvordan vi håndterer dine oplysninger.

Som medlem af Hööks & Friends giver du Hööks tilladelse til at opbevare og benytte gemte oplysninger og løbende købsinformation til markedsføring i henhold til disse vilkår og vores integritetspolitik. Det legitime grundlag for at gemme dine oplysninger baserer sig på, at du som kunde ved at blive medlem af vores kundeklub indgår en aftale med Hööks. Du kan til enhver tid opsige din aftale ved at kontakte Hööks.

I tilfælde af uoverensstemmelser mellem denne aftale og en eventuelt indgået købsaftale gælder bestemmelserne i denne aftale vedrørende medlemskab af Hööks & Friends.

Dine rettigheder
Når vi behandler dine personoplysninger, gør vi kun dette, hvis det er nødvendigt for at kunne opfylde vores forpligtelser over for dig som medlem. Og vi vil tilmed gøre dig opmærksom på dine rettigheder.

• Du kan når som helst gøre indsigelse mod vores direkte markedsføring. Hvis du ikke ønsker at modtage al vores markedsføring, kan du også vælge, hvilken kanal du ønsker at modtage vores markedsføring via, ved at logge ind på Mine sider.

• Du kan når som helst opsige dit medlemskab af Hööks & Friends. Hvis du opsiger dit medlemskab af Hööks & Friends, fjerner vi de af dine personoplysninger, der er knyttet til dit medlemskab. Selv om du opsiger dit medlemskab af vores kundeklub, kan vi stadig behandle visse personoplysninger om dig, hvis vi er pålagt dette ved lov (f.eks. transaktionsdata i henhold til revisionsloven), eller hvis vi har særlig berettigelse til at gøre dette (f.eks. hvis vi behandler anonyme data i forbindelse med forretningsudvikling).

Du kan få flere oplysninger om dine rettigheder og læse de komplette oplysninger om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, i Hööks' integritetspolitik.

Ændringer af medlemsvilkår

Hööks kan ændre medlemsvilkårene. Inden en ændring af vilkårene træder i kraft, underrettes du altid herom på hooks.dk. Hvis der er væsentlige ændringer, sender vi dig også en e-mail. Hvis ændringerne er væsentlige, underrettes du i god tid, inden de træder i kraft.

Kontaktoplysninger

Du er naturligvis meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål vedrørende Hööks & Friends eller dit medlemskab, eller du ønsker at ændre dine adresseoplysninger. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:

Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding

Telefon: 3360 8740
E-mail: dk.info@hooks.se

Medlemsbetingelserne blev senest opdateret den 25. maj 2018