• 60 dages returret
  • Sendes inden for 1-2 hverdage
  • Sikker handel
  • Mindste ordreværdi er 200 kr

Mine favoritter

Henter flere produkter...

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR HOOKS.DK

1. Om disse betingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelser”) gælder når du som person foretager et køb på www.hooks.dk og relaterede websites (”Websitet”). Når du foretager et køb på Websitet indgås der en aftale mellem dig som person og Hööks Hestesport ApS, cvr nr.: 26121655, Albuen 17B, 6000 Kolding (”Hööks”, ”os” eller ”vi”).

2. Sådan kontaktes vi

Hvis du har spørgsmål vedr. disse Betingelser eller vedr. din ordre er du mere end velkommen til at kontakte os. Du kan kontakte os ved at ringe til 33608740 eller ved at sende en e-mail til kundeservice@hooks.dk.

3. Aftale og bestilling

3.1 Når du foretager et køb på Websitet accepterer du disse Betingelser som gælder vores salg til personer (forbrugere). Du skal være over 16 år og have ret til at indgå en juridisk bindende aftale efter gældende ret (dvs. have råderet over de penge, du køber for, være i lovlig besiddelse af et gyldigt betalingsmiddel og ikke være under værgemål). Ordrer under 200 DKK ekspederes ikke. Gælder også for restordrer.

3.2 Når du har gennemført dit køb, vil en foreløbig ordrebekræftelse blive vist på Websitet. Den foreløbige ordrebekræftelse vises automatisk og er alene bekræftelse på, at vi har modtaget din ordre, men det er ikke en bekræftelse på, at der er indgået en bindende aftale. En bindende aftale er først indgået, når vi bekræfter dit køb og sender en endelig ordrebekræftelse til den e-mailadresse du har angivet i forbindelse med købet. Når din ordre er sendt, vil du modtage en e-mail med et tracking link til pakken (gælder ikke ordrer som afhentes i butik).

3.3 Hvis du vælger at oprette en konto på Mine Sider, vil du kunne se aktuelle og tidligere ordrer. Når du bruger My Pages, kan du også søge efter dine leveringer.

3.4 Vi har ret til at afvise din ordre, hvis du har afgivet urigtige oplysninger til os ved check-out, hvis vi mistænker, at der udvises svig, eller hvis ordren ikke kan gennemføres som følge af, at et produkt du har bestilt, ikke er på lager. I sådanne tilfælde, vil vi underrette dig så snart som muligt.

4. Priser og betaling

4.1 Det er de priser, der er fremgår af Websitet på bestillingstidspunktet, der er gældende for ordren. Priserne oplyses i DKK inkl. moms.

4.2 Hvis prisen eller produktinformationen på websitet er fejlagtig, og du indså eller burde have indset dette, er prisen eller oplysningerne ikke gældende for købet. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig så snart som muligt.

4.3 Vi tilbyder forskellige betalingsmuligheder. De forskellige betalingsmuligheder og begrænsninger heri fremgår af Websitet og ved check-out. Vi og vores leverandører af betalingsløsninger har ret til at vælge hvilken betalingsmulighed, vi tilbyder.

4.4 Vi benytter Klarna Checkout som leverandør af betalingsløsninger. Gennem Klarna Checkout kan du vælge den betalingsmåde der passer dig bedst. I forbindelse med din betaling indgår du en aftale med Klarna, og retten til at modtage betaling fra dig og hermed forbundne rettigheder tilhører derfor Klarna. Betaling kan derfor alene ske til Klarna og Klarnas vilkår vil gælde i tillæg til disse Betingelser, se Klarnas vilkår her. Hvis du vælger at betale på kredit , er Klarna kreditor.

5. Gavekort

Hooks gavekort er gyldig i 2 år og kan bruges som betalingsmetode i vores fysiske butikker og på Websitet. Gavekort er landespecifikke og kan kun bruges i det land, hvor det er udstedt. Du kan bruge flere gavekort til samme køb, og du kan bruge gavekort til delvis betaling for et køb. Hvis værdien af gavekortet overstiger dit aktuelle køb, vil det overskydende beløb forblive på gavekortet til senere brug. I disse tilfælde vil et nyt gavekort således ikke blive udstedt. Åbne købs- og bytterettigheder gælder ikke for gavekort.

6. Fragt og levering

6.1 Produkterne leveres til dig på den måde, som du valgte ved check-out. Du kan finde information om dine muligheder på Websitet og ved check-out. Afhængig af hvilken leveringsmåde du vælger, og den samlede værdi af din ordre, kan du blive pålagt fragtomkostninger. I Danmark er der gratis fragt, hvis du vælger at hente din ordre i en af vores butikker, eller hvis du køber for min. 500 DKK. Hvis du bestiller for mindre end 500 DKK og vælger at pakken skal sendes, vil dine fragtomkostninger udgøre 49 DKK. Fragtomkostninger tillægges kun én gang pr. ordre, uanset antallet af pakker i den enkelte ordre.

6.2 Den forventede leveringstid er oplyst på Websitet og i ordrebekræftelsen og kan afhænge af den valgte leveringsmåde. Vi bestræber os altid på at levere din ordre inden for det estimerede antal arbejdsdage som fremgår af Websitet og i din ordrebekræftelse. Bemærk venligst at leveringstiden kan afhænge af hvor du bor, den valgte leveringsmåde samt sæson. Hvis din ordre er forsinket, vil vi oplyse dig herom, og du har ret til at afbestille ordren, hvis forsinkelsen har en væsentlig betydning for dig, eller hvis den overstiger 30 dage.

6.3 I forbindelse med leveringen vil du modtage en notifikation pr. SMS, telefon eller e-mail. Hvis din ordre sendes via postomdeling, og du ikke har oplyst hverken mobilnummer eller e-mail, vil du modtage en leveringsnotifikation pr. post. Det er dit eget ansvar at afhente din ordre inden for den tid, der fremgår af notifikationen om levering.

6.4 Afhængig af hvilken landeversion af vores Website du benytter, leverer vi til enten Sverige, Norge, Danmark, Finland eller resten af EU.

Hvis du skal have din ordre leveret til en adresse i Danmark, skal du derfor afgive din ordre via den danske Website. Hvis der er begrænsninger vedrørende levering, vil vi oplyse dig herom i begyndelsen af ordreprocessen.

7. Dellevering

7.1 Hvis din ordre indeholder flere produkter, og nogle af disse produkter er midlertidig udsolgt, vil vi opdele din ordre i flere leverancer. Det produkt, der er midlertidig udsolgt, vil blive leveret til dig på et senere tidspunkt uden ekstra fragtomkostninger. Du har altid ret til at afbestille det produkt, der er forsinket.

7.2 Restordrer under 200 DKK makuleres og ekspederes ikke.

8. Uafhentede pakker

Pakker som ikke afhentes indenfor for det tidsrum, der er anført i notifikationen om levering, vil blive returneret til vores lager. Hvis du ikke oplyser os om, at du ønsker at fortryde dit køb, har vi ret til at beregne et administrationsgebyr på 199 DKK, hvilket svarer til vores omkostninger ved håndtering og forsendelse i de tilfælde, hvor du ikke afhenter din pakke.

9. Kampagner og tilbud

9.1 Vi tilbyder indimellem kampanger, rabatkoder og tilbud (”Tilbud”). Sådanne Tilbud er alene gyldige i den periode der er anført i forbindelse med et sådan Tilbud og så længe det omhandlende produkt er på lager. Tilbud kan ikke kombineres med andre rabatter med mindre dette udtrykkelig fremgår af Websitet. I tillæg til eventuelle andre betingelser, gælder disse Betingelser også for Tilbud.

9.2 Ved ophør eller tilbagetrækning af et Tilbud, gælder disse Betingelser for de produkter, som tidligere var omfattet af et Tilbud.

10. Fortrydelsesret og returret

10.1 I henhold til EU's forbrugerbeskyttelseslovgivning har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, du eller en person på dine vegne modtager det produkt, du har købt i webshoppen.

10.2 Udover dette giver vi dig yderligere 46 dage, dvs. du har 60 dages returret på varer, som du har købt i webshoppen eller i en af vores butik. Gælder ikke udsalgsvarer eller varer med værdiforringelse. Læs mere herunder.

10.3 Når du benytter dig af den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage, har du ret til at åbne emballagen og undersøge varen i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere dens art, egenskaber og funktion. Du har i denne situation ret til at annullere dit køb og få fuld tilbagebetaling af købssummen, hvis du giver os besked inden for 14 dage fra den dag, du modtog ordren. Hvis du håndterer varen i yderligere omfang, end det er nødvendigt for at fastslå dens art, egenskaber og funktion, er vi berettiget til at modregne værdiforringelsen. Læs mere om, hvad det betyder nedenfor.

10.4 Ønsker du at benyttet returretten efter den 14 dages fortrydelsesfrist er udløbet, kan du gøre det i op til 60 dage efter levering, såfremt varen er ubrugt, i original stand og i original emballage. Det betyder, at fx dækkener og lignende produkter skal være rene, tørre og fri for pels/hår for at være omfattet af returretten.

10.5 Ønsker du at ombytte en vare, kan du gøre det i en af vores butikker eller ved at sende den købte vare retur og bestille en ny vare i webshoppen.

10.6 Enkelte varer er er hverken omfattet af fortrydelsesretten eller returretten. Når et produkt ikke er egnet til returnering på grund af sundheds- og/eller hygiejnemæssige årsager, vil du ikke kunne fortryde købet, hvis du har brudt forseglingen på produktet. Du har heller ikke mulighed for at fortryde købet af en vare, der er fremstillet efter dine anvisninger, eller som i øvrigt har fået et tydeligt personligt præg. Det gælder for eksempel, hvis du har bestilt en vare med broderi. Gælder fortrydelsesretten ikke, vil det fremgå i forbindelse med vareinformationen.

Returnering

10.7 Du kan fortryde dit køb ved at sende varen retur til os eller returnere den i en af vores fysiske butikker. Ved at anvende retursedlen samt den forudbetalte pakkelabel er det nemt og enkelt at sende retur. Du kan naturligvis også bruge Forbrugerstyrelsens standardformular til at udnytte fortrydelsesretten. Den findes her. Du kan også kontakte os på kundeservice@hooks.dk eller 33 60 87 40. Vores returadresse er Hööks Hästsport ApS, Albuen 17 B, 6000 Kolding.

10.8 Vælger du at sende varen retur og bruge den fortrykte pakkelabel, der var vedlagt, udgør returfragten 49 DKK. Dette beløb trækkes, når vi foretager din tilbagebetaling. Hvis du returnerer varen på anden måde, afhænger omkostningerne ved returnering af, hvilken mulighed du vælger.

10.9 Vælger du at returnere varen i en af vores butikker, er der ingen ekstra omkostninger forbundet. Vi anbefaler, at du medbringer kvitteringen eller din følgeseddel for at letteregøre processen.

Tilbagebetaling

10.10 Hvis du fortryder dit køb inden for 14 dage, er vi berettiget til at fratrække et beløb, som varens værdi er reduceret med, hvis du har anvendt varen mere end nødvendigt for at vurdere dens art, egenskaber og funktion. Et sådant fradrag foretages på baggrund varens værdi ved returnering sammenlignet med varens værdi på købstidspunktet. Hvis du ønsker at returnere en vare til den oprindelig pris efter fortrydelsesret på 14 dage er udløbet, er dette muligt inden for 60 dage, såfremt varen er ubrugt, i original stand og i original emballage.

10.11 Du modtager det refunderede beløb inden for 14 dage fra den dag, du har givet os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi foretager dog ikke tilbagebetalingen, før vi har modtaget den returnerede vare, eller før du har dokumenteret, at den er blevet sendt retur. Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre det ikke er muligt eller andet er aftalt. Hvis du har indgået en særskilt betalingsaftale med vores betalingstjenesteudbyder, vil betalingstjenesteudbyderen behandle din tilbagebetaling.

11. Reklamationer

11.1 Hvis der er noget galt med produktet, har du ret til at reklamere over det mangelfulde produkt i overensstemmelse med ufravigelige forbrugerbeskyttelsesregler, som gælder i det land, hvor du har bopæl. Hvis du bor i Danmark, har du ret til at reklamere inden for 3 år fra den dag, du modtog dit produkt.

11.2 For at reklamere anbefaler vi, at du bruger skemaet bagerst i notifikationen om levering. Du kan også altid kontakte os på kundeservice@hooks.dk eller 33608740. Vores returadresse er Hööks Hestesport ApS, Albuen 17B, 6000 Kolding. Hvis du vil reklamere over et produkt, bedes du kontakte os så snart som muligt efter, du opdagede fejlen eller manglen. Reklamationer indgivet indenfor 2 måneder efter du opdagede fejlen eller manglen anses altid for rettidig.

11.3 Når det produkt, der er reklameret over, er modtaget, og vi har konstateret at reklamationen er berettiget, vil vi refundere dig i overensstemmelse med gældende ret. Dette betyder at det mangelfulde produkt vil blive afhjulpet, eller vi vil ombytte produktet med et nyt. Hvis ingen af disse løsninger er mulige, har du ret til at kræve en forholdsmæssig afslag af prisen eller at hæve købet i overensstemmelse med gældende ret. Du er også berettiget til erstatning for det tab i overensstemmelse med gældende ret. Bemærk venligst at vi har ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig at produktet ikke er mangelfuldt i henhold til gældende ret.

12. Vores forpligtelser

12.1 Hvis der er en mangel ved dit produkt eller levering er forsinket, er vi ansvarlige for det tab du måtte lide som følge af manglen eller forsinkelsen i overensstemmelse med gældende ufravigelig forbrugerbeskyttelseslovgivning. Vi er udelukkende ansvarlige for tab i det omfang, hvor du har taget rimelige skridt for at begrænse tabet. Vi er derfor ikke ansvarlige for tab, som du kunne have undgået.

12.2 Vi er ikke ansvarlige for tab som skyldes uforudsete omstændigheder uden for vores kontrol, f.eks. krig eller naturkatastrofer, som vi ikke rimeligvis kunne have forudset (Force Majeure). Uanset dette har du dog altid ret til at ophæve købet i overensstemmelse med ufravigelige forbrugerbeskyttelseslovgivning.

13. Diverse

13.1 Vi forbeholder os ret til at overføre alle eller nogle af vores rettigheder i medfør af denne aftale til tredjemand uden dit forudgående samtykke. Vi har endvidere ret til at overdrage eller pantsætte vores ret til betaling til tredjemand uden dit forudgående samtykke. Du må imidlertid ikke overdrage dine rettigheder eller forpligtelser til tredjemand i medfør af denne aftale uden vores forudgående skriftlige samtykke.

14. Betingelser

14.1 Vi har ret til at ændre disse Betingelser, men Betingelserne som du godkendte, på købstidspunktet vil altid være gældende for det pågældende køb. Den seneste version af Betingelserne er altid tilgængelig på Websitet. Ændringer vil være gældende fra det tidspunkt du har accepteret Betingelserne, dvs. i forbindelse med at du foretager et nyt køb på Websitet.

14.2 Disse Betingelser skal fortolkes og anvendes i overensstemmelse med dansk ret. Hvis nogle af bestemmelserne i disse Betingelser er ugyldige eller ikke kan håndhæves af en kompetent domstol, myndighed eller andet tvistløsningsorgan, der skal de øvrige dele af bestemmelsen eller andre bestemmelser i Betingelserne forblive gyldige og fuldt ud håndhæves i overensstemmelse med gældende ret.

15. Personoplysninger

15.1 Læs mere om vores håndtering af personoplysninger og dine rettigheder, når du foretager et køb hos os i vores persondatapolitik.

16. Spørgsmål, reklamationer og tvister

16.1 Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til din ordre eller ønsker at reklamere over en vare. Du kan nemt få fat på os på kundeservice@hooks.dk eller 33608740.

16.2 I tilfælde af en tvist, accepterer vi afgørelser fra alternative tvistløsningsorganer. For at få adgang til det alternative tvistløsningsorgan i dit land, klik her. I Danmark kan du kontakte Nævnenes Hus. Du kan kontakte Nævnenes Hus gennem https://naevneneshus.dk/ eller ved at sende et brev til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

16.3 Du har også muligheden for at klage til EU's webbaserede tvistløsningsplatform, som du kan tilgå her.

16.4 Uanset det ovenfor anførte, kan tvister også løses ved enhver kompetent domstol i det land, hvor forbrugeren har bopæl.

____________________________

Disse Betingelser er gyldige fra 28-06-2024

BOM!

Webbläsaren du använder är diskad.

Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.