Købsvilkår

Baggrund

Hööks Hestesport ApS er Skandinaviens førende virksomhed inden for sin branche. Virksomheden sælger alt til heste og deres ryttere og desuden hundeprodukter. Salget sker via virksomhedens webshop og egne butikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Du skal være fyldt 16 år for at kunne registrere dig på "Mine Sider" eller handle i webshoppen.

Priser

Alle priser er i danske kroner og er inkl. gældende moms (p.t. 25 %). Bestillinger på under 500 kr. tillægges et fragtgebyr på 49 kr. (se mere nedenfor).

Der skal bestilles varer for mindst 200 kr. hvis du ønsker at handle i webshoppen.

Kortbetaling via DIBS

Når du bekræfter din ordre, sendes dine kortoplysninger til vores samarbejdspartner, DIBS Payment Services AB, som kontrollerer kortets gyldighed og sikrer din betaling. Du kan anvende Dankort, VISA og MasterCard. Vi tager desværre ikke imod American Express eller Diners.

Ved bestillingen reserveres beløbet på din konto, og det reserverede beløb kan således ikke bruges til andre indkøb. Beløbet trækkes først på kortet, når din ordre sendes. Hvis en eller flere varer er i restordre nedjusteres beløbet. Dvs. du betaler ikke forud for noget, der først står til at blive leveret senere. Hvis din ordre pga. leveringstid ikke kan ekspederes inden for den tidsramme, din kortudsteder har fastsat, frigives det reserverede beløb automatisk.

DIBS Payment Services er PCI-certificeret. DIBS bruger overførsel via SSL-kryptering, hvilket er branchestandarden for sikre kortbetalinger, og dit kortnummer sendes i krypteret form direkte til banken. Vi gemmer/håndterer ikke kortnumre eller kontrolcifre i vores kunderegister, og vi har ikke adgang til dine kortoplysninger eller din bankkonto.

Gavekort

Gavekort udstedt af Hööks, er gyldige i to år og kan bruges som betalingsmiddel i både butikker og webshoppen. Du kan bruge flere gavekort i forbindelse med samme køb.

Gavekort kan også bruges som delbetaling, hvis det resterende beløb på gavekortet ikke er tilstrækkeligt til at dække hele beløbet. Når du har valideret gavekortet, vælger du, hvordan du vil betale restbeløbet. Hvis gavekortets værdi overstiger købssummen, gemmes restbeløbet under gavekortnummeret og kan så bruges ved et fremtidigt køb. Vi sender ikke et nyt gavekort, så husk at notere på kortet, at du har brugt en del af beløbet.

Levering og fragt

Du kan vælge at få din ordre leveret på følgende måder:Afhentning i en af vores butikker eller hjemmelevering med PostNord. Hvis du selv afhenter din ordre i en af vores butikker tillægges der intet gebyr. Skal pakken sendes hjem tillægges et fragtgebyr på 49 kr. Vi betaler fragten, hvis du bestiller for mindst 500 kr.

OBS! Ved bestillingen skal du angive samme navn, som er anført på dit id, da du ellers kan få problemer med at få din pakke udleveret.

Afhentning af pakke i Hööks-butik

Hvis du bor tæt på en Hööks-butik, kan du vælge selv at hente din pakke der. I så fald pålægges der ikke noget fragtgebyr.

Hvis du vælger selv at hente pakken i butikken, kan leveringstiden blive forlænget (se "Leveringstid" nedenfor). Når pakken ankommer til butikken, bliver du kontaktet vis sms, telefon eller e-mail. Du skal vise id, når du henter pakken. Husk at kontrollere dine oplysninger, så telefonnummer og e-mailadresse er opdateret.

Levering med PostNord

Vi bruger PostNord til distribution af pakker. Hvis du vælger denne løsning bliver din pakke forsøgt leveret på adressen. Pakken må kun sættes, hvis du har indgået en aftale om Modtagerflex med PostNord.. Bestillinger på under 500 kr. tillægges et fragtgebyr på 49 kr.

Hvis du har angivet dit mobilnummer, sendes en sms, når pakken er klar til afhentning. Hvis vi ikke har dit mobilnummer, sendes en e-mail. Hvis vi hverken har dit mobilnummer eller din e-mailadresse, efterlader PostNord en besked i din postkasse.

Leveringstid

Hvis den vare, du bestiller, er på lager, sender vi den normalt inden for 1-2 hverdage. Hvis du vælger selv at afhente din ordre i en af vores butikker, afsende den inden for 1-3 hverdage. PostNords leveringstid kommer oveni og afhænger af, hvilket land du bor i. Hvis den forventede leveringsdato forlænges i mere end seks dage, kontakter vi dig med oplysninger om årsagen hertil og underretter dig om en ny forventet leveringsdato. Vær opmærksom på, at du kun har ret til at hæve købet i forbindelse med forlænget leveringstid, hvis leveringstiden er af væsentlig betydning.

Delleverancer

Hvis en vare ikke er på lager og dette medfører, at din ordre sendes af flere gange, eftersendes den uden ekstra omkostninger. Hvis ikke du ønsker at vente, kan du afbestille varen. Et eventuelt fragtgebyr tillægges kun én gang pr. bestilling uanset antallet af pakker.

Manglende varer til en værdi under 200 kr. eftersendes ikke, og slettes fra din ordre. Reservationsbeløbet for den pågældende vare frigives automatisk. Dvs. der betales aldrig forud for noget, der først står til at blive leveret senere.

Transportforsikring

Alle varer, der leveres til dig, er transportforsikrede. Hvis du konstaterer fejl eller mangler på en vare, skal du informere Hööks herom hurtigst muligt. For enkelt og hurtig håndtering anbefaler vi, at du anvender retursedlen, som du finder bag på følgesedlen. Vi bærer transportrisikoen, når vi leverer til dig. Ved eventuelle returvarer bærer du transportrisikoen.

Ordrebekræftelse

Når du handler på hooks.dk, får du først en foreløbig ordrebekræftelse. Når din ordre er blevet behandlet og registreret i vores ordrebehandlingssystem, sender vi en endelig ordrebekræftelse via e-mail.

Hvis du opretter en konto på Mine sider, kan du når som helst se dine aktuelle og eventuelle tidligere ordrer.

Retur- og ombytningsret

Du har 60 dages retur-/ombytningsret, når du handler på hooks.dk eller i vores butikker. På udsalgsvarer dog kun 14 dages retur-/ombytningsret. Du kan altid bytte en vare, du har købt på hooks.dk, i vores butikker og omvendt. Perioden for retur-/ombytningsret regnes fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen. Hvis du vil returnere eller bytte din vare, skal du meddele dette via e-mail eller brev inden for 60 dage (sortimentsvarer) eller 14 dage (udsalgsvarer).

Du har 14 dage til at returnere varen fra det tidspunkt, hvor du meddeler os, at du gerne vil fortryde købet.

Hvis du ønsker at returnere din vare med PostNord, skal du bruge den fortrykte returlabel. Gebyret for anvendelse af returlablen på 49 kr. fratrækkes returbeløbet. Hvis du køber en anden vare i forbindelse med din returnering, tillægges der intet fragtgebyr. Hvis du returnerer varen i butikken, skal du medbringe følgsedlen eller ordrebekræftelsen.

Sendes varen retur vil et eventuelt returbeløb blive tilbagebetalt til det betalingskort, der oprindeligt blev betalt med.

OBS! Uafhentede varer debiteres med 150 kr. Broderivarer kan ikke byttes.

Returadresse:
Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding

Kontaktoplysninger vedr. ombytning og returnering:
E-mail: dk.info@hooks.se
Tlf. 3360 8740

Fortrydelsesret

Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt, hvor du modtager varen (fortrydelsesfristen).

Hvis du vil fortryde dit køb, skal du meddele os dette. Meddelelsen skal klart og tydeligt angive, hvilket køb det drejer sig om, og at du fortryder det pågældende køb. Hvis du ønsker det, kan du bruge den blanket, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udfærdiget.

Du kan også give os besked pr. e-mail eller brev. Du finder vores kontaktoplysninger under "Retur- og ombytningsret". OBS! Det regnes ikke som en udnyttelse af fortrydelsesretten, hvis du ikke afhenter din pakke eller eller nægter modtagelsen.

Gør du brug af fortrydelsesretten betaler du returfragten. Bemærk! Hvis du returnerer en brugt vare, værdisætter vi varen. Du får derefter udbetalt varens pris minus værdiforringelse. Værdiforringelse kan udgøre op til 100 %, hvis varen ikke kan videresælges.

Reklamationer

Hvis du vil reklamere en vare, bedes du først kontakte butikken, hvor du købte varen. Hvis du har købt varen i vores webshop eller via vores kundeservice, bedes du kontakte kundeservice på 33 60 87 40 eller sende en mail til dk.info@hooks.se. Husk at kvitteringen/følgesedlen skal medbringes ved alle reklamationer.

Du har ret til at reklamere en beskadiget eller fejlbehæftet vare inden tre år fra købsdatoen under forudsætning af, at varen er fejlbehæftet ved levering. Vi anbefaler at reklamere med det samme, at du opdager fejlen. To måneder anses som en rimelig frist for at skadesanmelde en vare. OBS! Dækkener og andre varer skal være rene og tørre for at kunne behandles.

Hvis vi godkender reklamationen, forbeholder vi os retten til i første omgang at reparere varen. Hvis dette ikke er muligt, fremsender vi en erstatningsvare. Hvis varen ikke længere er på lager, udbetaler vi købesummen og eventuelle leveringsomkostninger i forbindelse med reklamationen inden for 14 dage. Beløbet i forbindelse med reklamationen udbetales med samme betalingsmiddel, som du brugte ved købet. I forbindelse med reklamationer har du ret til et rimeligt erstatningsbeløb for omkostninger, som reklamationen har medført, for eksempel rejse- og fragtudgifter.

Som forbruger har du altid ret til at kontakte Hööks Hestesport ApS med henblik på hjælp til reklamationer, fortrydelsesret eller anden hjælp vedrørende køb eller bestilling. Du finder mere information om dine rettigheder som forbruger på forbrug.dk.

Som forbruger har du også ret til at få prøvet en tvist med en virksomhed uden for domstolene hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ("KFST"). Læs mere på forbrug.dk. KFST's adresse er: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby.

Hööks Hestesport ApS medvirker ved eventuelle klager hos KFST og følger KFST's afgørelser.

Vedrørende andre løsninger på tvister online ved grænseoverskridende køb findes også EU-kommissionens platform for alternativ løsning af tvister: ec.europa.eu/odr. Du finder mere information på Forbruger Europa (forbrugereuropa.dk), en del af European Consumer Centres-netværket (ECC).

Returadress:
Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding

Kontakt vedrørende reklamationer:
E-mail: dk.info@hooks.se
Tlf. 33 60 87 40
Organisationsnummer: 26121655

Beskyttelse af personoplysninger

Vores integritetspolitik indeholder alle detaljer om, hvordan vi gemmer og analyserer personoplysninger. Vi registrerer dine personoplysninger med henblik på at levere varer til dig, opfylde vores forpligtelser over for kundeklubben, opfylde vores garantiforpligtelser og overholde gældende lovgivning. Hööks Hestesport ApS er dataansvarlig for håndteringen af dine personoplysninger.

Personoplysninger videregives eller sælges ikke på nogen måde til tredjepart.

Som en registreret hos Hööks Hestesport ApS har du visse rettigheder i henhold til dine personoplysninger. Hvis du ønsker detaljerede oplysninger om dine rettigheder og vores behandling af dine personoplysninger, bedes du læse vores integritetspolitik.

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling af personoplysninger, bedes du skrive til os på: dk.info@hooks.se.

Tilbud og kommunikation

Som kunde hos os modtager du altid vores nyeste tilbud og sidste nyt om nye produkter. Vi kommunikerer sædvanligvis via e-mail, sms, magasiner og hooks.dk, men indimellem kommunikerer vi også via digital annoncering på eksterne websider (f.eks. Facebook).

Husk, at du når som helst kan ændre dine indstillinger for, hvordan du ønsker at modtage vores markedsføring, ved at logge ind på Mine sider eller kontakte dk.order@hooks.se. Du kan også ret til at gøre indsigelse mod vores direkte markedsføring, hvis du ikke længere vil modtage vores nyheder eller tilbud. Du kan læse mere om, hvordan du udøver dine rettigheder, i vores integritetspolitik.

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som websider, du besøger, gemmer på din computer. Cookies bruges til at give dig en god oplevelse, når du surfer. Cookies indeholder ingen personlige oplysninger, da oplysningerne i tekstfilerne består af bogstaver og tal.

Selv om hver cookies får et unikt tildelingsnummer, kan vi ikke se nogen personlige oplysninger om dig, f.eks. dit navn eller din IP-adresse, ud fra de cookies, vi indsamler. Det drejer sig med andre ord om anonymiserede oplysninger, og vi bruger ikke disse oplysninger på en måde, som gør, at vi kombinerer dine personlige oplysninger med cookieoplysningerne.

Der findes desuden forskellige typer af cookies:

  • Sessionscookies gemmes tilfældigt på din computer, når du besøger vores websted, og de fjernes igen, når du lukker browseren.
  • Permanente cookies gemmes på din computer, til du sletter dem.
  • Førstepartscookies placeres på din computer af os, samtidig med at du går ind på vores websted.
  • Tredjepartscookies er cookies, som en anden virksomhed placerer på din computer (det er tredjepartscookies, som gør, at du f.eks. ser annoncer for produkter, du tidligere har klikket på eller søgt efter).


Cookies bruges også til at analysere, hvilke søgninger du har foretaget, og hvilke sider du har besøgt på hooks.dk. Dette giver os mulighed for at se et generelt søge- og adfærdsmønster. Disse analyser kan derefter danne grundlaget for vores markedsføring, når du besøger vores eller andre virksomheders websteder. Gemte cookies bruges f.eks. til at vise dig tilpassede og relevante oplysninger og til at give dig en så personlig shoppingoplevelse som muligt. Til dette formål bruger vi en kommerciel tredjepartsvirksomhed til at tilpasse indholdet i vores kommunikation og gøre det mere relevant og interessant for dig.

Cookies kan desuden bruges til at gøre dit besøg hos os endnu bedre. Hvis du vil vide mere om cookies, anbefaler vi dig at besøge Datatilsynets websted på datatilsynet.dk.

Du kan til enhver tid ændre dine browser- eller enhedsindstillinger, så de opfylder dine ønsker for brugen og omfanget af cookies. Gå til indstillingerne for din browser eller din enhed for at få flere oplysninger om, hvordan du ændrer dine cookieindstillinger. I dine indstillinger kan du blokere alle cookies, men du kan også vælge kun at acceptere førstepartscookies eller vælge at slette cookies, når du lukker browseren. Husk! Hvis du ændrer indstillingerne, kan det medføre, at vores webshop og andre tjenester ikke fungerer korrekt.

Force majeure

Krig, naturkatastrofer, strejker på arbejdsmarkedet, myndighedernes beslutninger, udeblevne leveringer fra underleverandører, prisøgende omstændigheder og lignende hændelser, der ligger uden for Hööks' kontrol og ikke med rimelighed kan forudses, anses som force majeure. Dette indebærer, at Hööks midlertidigt friholdes fra sine aftaleforpligtelser.

Aftale

Det legitime grundlag for at gemme dine oplysninger baserer sig på, at du som kunde f.eks. foretager et køb på vores websted og dermed indgår en aftale med Hööks. Du kan til enhver tid opsige aftalen ved at kontakte Hööks. I tilfælde af, at der eksisterer flere aftaler, gælder aftalen med den længste gyldighed.

Alle aftaler mellem kunden og Hööks Hestesport ApS indgås på dansk.

Certificeret af e-mærket

Hööks Hestesport ApS er certificeret af e-mærket, som har strenge krav til medlemskabet. E-mærket giver køberne tryghed i forbindelse med handel på nettet.

Medlem af WSD

Vores svenske hovedselskab er det eneste svenske medlem i verden af Worldwide Saddlery Distributors – en global indkøbsforening, der giver mulighed for at holde priserne nede, men kvaliteten oppe!

E-mærket

E-mærket er de danske forbrugeres kvalitetsstempel for, at en webshop drives lovligt og etisk forsvarligt. E-mærket administreres af følgende organisationer: Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, DANSK IT og Finans Danmark.

Vi tager forbehold for lokale afvigelser, trykfejl og udsolgte varer.