Købsinformation

Virksomheden

Hööks Hestesport er Skandinaviens førende virksomhed inden for sin branche. Virksomheden sælger alt til heste og ryttere samt hundeprodukter. Salget sker via webshop og egne butikker i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

For at kunne handle i webshoppen eller oprette en brugerkonto skal du være fyldt 18 år. Hvis du er under 18 år skal du have dine forældres tilladelse.

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusiv gældende moms (pt. 25 %). Priserne er dagspriser. Ordrer under 500 kr. tillægges et fragtgebyr på 49 kr. Se yderligere information længere nede.

Vi ekspederer ikke ordrer under 200 kr. Dette gælder også restordrer.

Betaling

Du kan vælge at betale din ordre på følgende måder:

Kortbetaling
Når du bekræfter din ordre sendes dine oplysninger til vores samarbejdspartner, DIBS Payment Services AB, som kontollerer kortets gyldighed og sikrer din betaling. Vi modtager Dankort, VISA og MasterCard. Vi modtager ikke American Express og Diners.

Der opkræves ikke gebyrer for betaling med kort. Idet kortbetalingen gennemføres foretages en reservation på din konto og beløbet kan derefter ikke anvendes til andre indkøb. Beløbet trækkes først fra kortet når din ordre afsendes. Hvis f.eks. en vare er udsolgt fra lageret nedjusteres beløbet. Hvis vi af den ene eller anden årsag ikke kan ekspedere din ordre inden for de tidsrammer som din kortudsteder stiller, frigives det reserverede beløb.

Sikre betalinger. DIBS Payment Services er PCI-certificeret. DIBS anvender overførelse med SSL-kryptering, hvilket er industristandarden for sikker kortbetaling og dit kortnummer sendes krypteret direktetil banken. Vi gemmer ingen kortnumre eller kontrolcifre i vores kunderegister og ingen ansatte har adgang til dine kortoplysninger eller din bankkonto.

Gavekort
Gavekort udstedt af Hööks er gyldige i to år og kan anvendes som betaling i både butik og webshop. Det er muligt at indløse flere gavekort på samme ordre.

Du kan også bruge gavekort som delbetalning hvis saldoen på gavekortet ikke dækker hele dit køb. Når du har indløst gavekortet vælger du en supplerede betalingsmåde for at betale det resterende beløb. Skulle værdien af gavekortet være højere end købssummen, så gemmes restbeløbet i gavekortets nummer og kan indløses på et senere tidspunkt. Vi sender dig altså ikke noget nyt gavekort, så vi anbefaler dig at notere restbeløbet ned.

Levering og forsendelse

Du kan vælge mellem følgende leveringsmåder: Afhentning i butik eller levering med Post Danmark. Henter du din pakke i en af vores butikker er forsendelsen gratis, ellers tillægges ordrer under 500 kr fragt-/ekspeditionsgebyret på 49 kr. Ved ordre på over 500 kr. betaler vi forsendelsen. For at kunne handle på www.hooks.dk skal du være bosat i Danmark. Vær opmærksom på at du ved bestilling skal anvende det navn, som står på din legitimation, da du ellers kan få problemer med at få pakken udleveret.

Afhent din pakke i en Hööks butik
Hvis du bor tæt på en Hööks butik kan du afhente din pakke der. Der tillægges ingen yderligere gebyrer.

Bestil som normalt på www.hooks.dk. Når du går til kassen vælger du den ønskede Hööks butik som udleveringssted. Ved afhentning i butik kan det tage det tage lidt længere tid. Når pakken er ankommet til butikken bliver du kontakte telefonisk. Du skal kunne vise legitimation når du afhenter pakken. Tjek venligst at både telefonnummer og mailadresse er angivet korrekt.

Levering med Post Danmark
Vi bruger Post Danmark til distribution af vores pakker. Vælger du dette alternativ bringes pakke til døren . Hvis der ikke er nogen hjemme og der ikke er indgået en aftale om Flexlevering med Post Danmark, vil pakken skulle afhentes på posthuset/i postbutikken. Fragt-/ekspeditionsgebyr på 49 kr. er under 500 kr. tillægges ordren. Gebyret betales kun én gang pr. ordre uanset antal pakker.

Bestil som normalt på www.hooks.dk. Når du går til kassen vælger du Post Danmark.

Leveringstid

Alle varer sendes fra vores lager i Sverige. Er den bestilte vare på lager, sendes ordren til pakning inden for 1-2 hverdage. Ved afhentning i butik kan det tage det tage lidt længere tid. I vores højsæson (op til jul og i forbindelse med katalogudgivelser) kan leveringstiden være længere. Hvis en forventet leveringsdato ændres kontaktes du omgående og får oplyst årsagen til forsinkelsen samt oplyst ny forventet leveringsdato. Du har i tilfælde heraf ret til at hæve købet omkostningsfrit.

Delleverancer

Såfremt en vare ikke er på lager og dette medfører, at din ordre vil blive delt og sendt af flere gange, reserverer vi den til dig og sender den efterfølgende uden at der skal betales ekstra fragt-/ekspeditionsgebyr (gælder kun varer til en værdi af mindst 200 kr.). Hvis du ikke ønsker at vente, så kan du altid afbestille.

Restordrer under 200 kr. ekspederes ikke og slettes fra din ordre. Reservationen på dit betalingskort svarende til prisen på den udsolgte vare nedjusteres automatisk.

Transportforsikring

Alle varer som sendes til dig er transportforsikrede. Hvis en vare er blevet beskadiget under transporten, så kontakt os snarest muligt. For enklere håndtering anbefaler vi, at du benytter retursedlen som findes på bagsiden af fakturan. Vi bærer transportrisikoen ved de forsendelser der afgår fra os. Ved en eventuel returforsendelse er risikoen din.

Orderbekræftelse

Når du handler på www.hooks.dk får du i første omgang en foreløbig ordrebekræftelse. Så snart din ordre er registreret i vores system sendes den endelige ordrebekræftelse pr. mail.

Ved at registrere dig som bruger af "Mine Sider" kan du når som helst se dine aktuelle og evt. tidligere ordrer. Du kan også søge dine pakker ved hjælp af forsendelsesnummeret.

Ombytning og returnering - 60 dages fuld returret

Du har 60 dages returret når du køber på www.hooks.dk eller i vores butikker. På udslagsvarer dog kun 14 dage. Hvis du ønsker det, kan du også altid ombytte en vare som du har købt i webshoppen i en af vores butikker eller omvendt.

Sådan gør du ved ombytning eller returnering af en vare Hvis du vil returnere eller bytte din vare skal du vedlægge din kvittering eller retursedlen (bagsiden af følgesedlen) hvor du også angiver årsagen til returneringen. Vær opmærksom på at en returneret vare skal være i "væsentlig samme stand og mængde" og desuden omkostningsfrit kunne sælges som ny for, at anses som værende ubrugt. Hvis brugte varer returneres, vil der blive foretaget en vurdering af varernes værdi. Værdiforingelsen vil blive modregnet det betøb du betalte for varen jf. lovgivningen på området. Værdiforringelsen kan være helt op til 100% i tilfælde af at varen ikke kan sælges igen.

Returadresse:
Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding

Du kan også fortryde købet ved at nægte modtagelsen. Når du udnytter returretten på en enkelt vare tilbagebetaler vi varens købspris indenfor 14 dage fra du har meddelt os at du vil returnere. Du betaler selv for at returnere forsendelsen. Udnytter du derimod returretten på hele ordren tilbagebetaler vi hele købssummen, fragt-/ekspeditionsgebyr samt evt. øvrige gebyrer, men også her betaler du selv for at returnere forsendelsen. Afgiver du en ny ordre i forbindelse med ombytning opkræver vi intet fragt-/ekspeditionsgebyr. Retur/ombytning tager normalt 1-2 uger. Vi tilbyder ikke gratis returfragt, men for at gøre det nemt og enkelt for dig, er det påsat en fortrykt pakkelabel på returblanketten. Vælger du at anvende denne pakkelabel trækker vi kr. 49 fra returbeløbet.

NB: Ikke indløste pakker debiteres med 150 kr.

Reklamationer

Når du handler på hooks.dk har du naturligvis 3 måneders reklamationsret. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vil du reklamere over en vare, så kontakt i første omgang den butik hvor varen er købt. To måneder anses altid som værende rettidigt for anmeldelse af en reklamation. Har du handlet i vores webshop eller via kundeservice, så kontakter du vores kundeservice på telefon 80 20 15 33 (Hverdage fra 10:00-17:00).

Hvis vi godkender reklamationen så forbeholder vi os retten til i første omgang at reparere varen. Hvis ikke dette er muligt, så sender vi en ny vare. Er varen udgået, så tilbagebetaler vi købsprisen samt eventuelle forsendelseudgifter inden for 30 dage. Husk at du skal vedlægge/mebringe din kvittering for at kunne reklamere.

Som forbruger har du altid ret til at henvende dig direkte til Hööks ApS for at få hjælp med reklamationer, returret, eller får anden hjælp vedrørende køb eller ordrer.

Du finder mere information om dine rettigheder som forbruger på www.forbrug.dk./a>

Som forbruger har du også ret til at få afprøvet en uenighed med en virksomhed udenfor domstolene hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ("KFST"). Læs mere på www.forbrug.dk.

KFST finder du på postadressen: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

Hööks Hestesport ApS medvirker ved eventuelle klager hos KFST og følger KFST's afgørelser.

Vedrørende andre løsninger på konflikter online ved grænseoverskridende køb findes også EU-kommissionens platform for alternativ konfliktløsning på: http://ec.europa.eu/odr. Du finder mere information om dine rettigheder som forbruger på www.forbrug.dk.

Returadresse:
Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding
CRV-nummer: 26121655

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondataloven

Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Hööks Hestesport ApS. Når der indhentes personoplysninger via vores hjemmeside, så garanterer vi at det altid sker efter dit sammentykke, således du er informeret om præcist hvilke oplysninger som indsamles og hvorfor. Vi gemmer eller sender ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger som indhentes via www.hooks.dk sendes ikke videre eller sælges til tredje part.

Som registreret hos Hööks Hestsport ApS har du altid ret til at gøre indvending mod registreringen og du har ret til at vide hvilke oplysninger som er registreret om dig. Dette er din rettighed iht. persondataloven og spørgsmål herom rettes til Hööks Hestesport ApS pr. mail: dk.info@hooks.dk.

Ansatte i Hööks Hestsport ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på hooks.dk er Hööks Hestsport ApS.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Aftaler

Alle aftaler mellem kunde og Hööks Hestesport ApS indgås på dansk.

Vi tager forbehold for lokale afvigelser, trykfejl og udsolgte varer.