Hööks' integritetspolitik

1. Generelt

Denne integritetspolitik beskriver, hvordan Hööks Hestseport ApS ("Hööks" eller "vi"), virksomhedsnummer 26121655, indsamler, anvender, videregiver og lagrer personoplysninger.

1.1 Integritetspolitikken gælder Hööks' udbudte produkter og tjenester i forbindelse med køb og øvrig kontakt med Hööks, herunder besøg af webstedet.

1.2 Du skal altid føle dig tryg ved at afgive dine personoplysninger til os. Formålet med denne integritetspolitik er at vise, hvordan vi sikrer, at dine personoplysninger bliver behandlet fortroligt og i henhold til persondataforordningen.

1.3 Bemærk, at denne integritetspolitik ikke er gældende i forbindelse med personoplysninger, som du afgiver til nogen af vores samarbejdspartnere (f.eks. ved at klikke på et tilbudslink, der fører dig til en af vores samarbejdspartneres websted). Vi er ikke ansvarlige for vores samarbejdspartneres behandling af personoplysninger.

2. Ansvarlig for personoplysninger

Hööks Hestesport ApS, virksomhedsnummer 26121655, er ansvarlig for behandling af dine personoplysninger og forpligter sig til at udføre denne behandling i henhold til gældende lovgivning.

3. Hvornår behandler vi dine personoplysninger?

3.1 For at du kan besøge vores websted, foretage køb af produkter eller tjenester eller kontakte os vedrørende spørgsmål, har vi brug for at indsamle og behandle dine personoplysninger.

3.2 Vi indsamler og behandler dine personoplysninger, når du foretager et køb på Hööks' websted eller i vores butikker, hvis du er medlem af vores kundeklub, benytter Hööks' kundeservice, besøger Hööks' websted eller på anden vis kontakter Hööks. Disse personoplysninger er nødvendige for at du kan indgå en aftale med Hööks, og for at Hööks kan tilbyde sine produkter og tjenester.

3.3 For at sikre, at vores adresseoplysninger om dig er korrekte, opdaterer vi dem automatisk via tredjepartstjenester til formålet. Til dette formål anvender vi dit personnummer for at sikre, at vi har din nuværende adresse (væsentlig grund).

4. Hvilke af dine personoplysninger behandler vi?

4.1 Til dig, som er kunde hos Hööks

De personoplysninger om dig som kunde, som vi indsamler og behandler, er følgende:

  • Navn
  • Identifikationsnummer (personnummer og/eller kundenummer)
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Betalingsoplysninger, oplysninger om valgt betalingsform og betalingshistorik
  • IP-adresse og information om din brug af Hööks' websted
  • Geografisk placering af dine mobilenheder, f.eks. mobiltelefon eller tablet
  • Oplysninger om dine køb
  • Oplyste kundevalg om produkter og tjenester
  • Sagskorrespondance (f.eks. personoplysninger, som du afgiver i forbindelse med kontakt med vores kundeservice)


4.2 Personoplysninger, som vi indsamler fra andre kilder

Ud over de personoplysninger, som du selv afgiver til os, eller som vi har indsamlet baseret på din brug af vores tjenester eller dine køb, kan vi også indsamle personoplysninger fra andre kilder. Hvilke personoplysninger, vi indsamler fra dig, og hvorfra, kan du se i nedenstående tabel.

IndsamlingskildeType af personoplysninger
Offentlige adresseregistre eller informationsvirksomhedDin bopæl og dit telefonnummer
Kreditvurderingsinstitut, banker eller informationsvirksomhedKreditværdighed
Sociale medierDine offentliggjorte billeder eller kommentarer

5. Hvorfor behandler vi personoplysninger om dig?

5.1. For dig som er kunde hos Hööks

Hööks behandler dine personoplysninger til forskellige formål. I dette afsnit forklarer vi, hvorfor vi bruger dine personoplysninger, kommer med eksempler på behandlinger, som vi udfører for at opfylde formålet, hvilken lovhjemmel, vi lægger til grund for behandlingen, og hvor længe vi gemmer dine personoplysninger. Overordnet set behandler vi dine personoplysninger med henblik på, at:

Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
For at følge gældende lovgivning, for eksempel bogføringslove eller love om produktansvar og produktsikkerhed
  • Vi kan være tvunget til at behandle personoplysninger for at opfylde retslige forpligtelser ifølge lovkrav, domme eller myndighedsbeslutninger. Kravene kan gælde vort produktansvar eller sikkerheden for vore produkter. I disse tilfælde kan vi have brug for at finde generel kommunikation og information eller specifik information frem til dig om produktalarm og tilbagekaldelse af produkter. Kravene kan også gælde vore forpligtelser ifølge bogføringsloven eller hvidvaskningsloven.
Retslig forpligtelse
Opbevaringstid: Dine personoplysninger gemmes den tid, som kræves ifølge gældende forældelsestider ifølge gældende lov. For eksempel gemmes oplysninger relateret til dit køb i 7 år for at opfylde krav i bogføringsloven.
Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
For at opfylde vore forpligtelser mod dig som kunde, såsom gennemførelse af køb og garantier
  • Vi leverer dit produkt eller service (inklusive kommunikation med dig vedrørende din levering).
  • Vi bekræfter din identitet og alder.
  • Vi administrerer din betaling (i dette indgår også analyser af, hvilke betalingsmuligheder, vi kan tilbyde dig gennem kontrol af din betalingshistorik eller indhentning af kreditoplysninger fra kreditoplysningsfirma).
  • Vi kontrollerer din adresse med eksterne kilder, fx Klarna.
  • Vi administrerer og kommunikerer med dig i tilfælde af reklamations- og garantisager, som vedrører dit køb.
Behandlingen er nødvendig for at opfylde vore forpligtelser i den købsaftale, vi har indgået med dig.
Opbevaringstid: Indtil købet er gennemført (inklusiv levering og betaling) og til og med 3 år herefter med henblik på at kunne håndtere eventuelle reklamations- og garantiforhold.
Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
Muliggøre almindelig kundepleje og kundeservice
  • Vi kommunikerer med dig og besvarer dine spørgsmål, som du sender til os via telefon eller digitale medier.
  • Vi retter dine fejlagtige oplysninger.
  • Vi bekræfter din identitet (hvis nødvendigt).
  • Vi udreder dine klager- og supportmål. Et suppertmål kan fx gælde teknisk support.
Behandlingen er nødvendig for at tilgodese vor og din berettigede interesse af at muliggøre almindelig kundepleje og at håndtere kundeservicedelen.
Opbevaringstid: Senest 1 år efter at kundeservicesagen er afsluttet.
Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
Markedsføring af vore produkter og services
  • Vi sender direkte markedsføring som relevant information og tilpassede tilbud i nyhedsbreve samt på nettet og per post, e-mail, SMS/MMS samt telefon.
  • Vi viser relevante produktanbefalinger, sender interessebaserede artikler, giver forslag på shoppinglister eller andre, lignende foranstaltninger.
  • Vi forenkler din anvendelse af vore services, fx ved at gemme dine shoppinglister/ønskelister eller dit valg af betalingsmåde for at gøre dine fremtidige købe lettere eller for at minde dig om gemte/efterladte varekurve.
  • Vi gennemfører skræddersyede kampagner/sender tilbud til dig baseret på din købshistorik.
  • Vi gennemfører generelle kampagner eller sender generelle tilbud til dig og indbydelser til events.
Vor berettigede interesse af at kunne markedsføre vor virksomhed og vore produkter og services.
Opbevaringstid: Senest 2 år efter din seneste aktivitet (fx når du sidst har foretaget et køb, åbnet og klikket på et link i vort nyhedsbrev eller logget ind på din brugerkonto).
Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
Forbedre vore kundetilbud, fx til udvikling af services, produkter og funktioner
  • Vi gør vore services mere brugervenlige.
  • Vi udvikler grundlag for at kunne forbedre vor virksomhed ved at udvikle, effektivisere og planlægge nye butikker og lager, indkøb, lagerbeholdning og leveringer eller udvikle vort sortiment.
  • Vi giver dig og andre kunder mulighed for at påvirke vort sortiment fx ved kunde- og markedsundersøgelser.

Vi udvikler grundlag med det formål at forbedre IT-systemer med formål for at øge virksomhedens sikkerhed og for besøgende/kunderne generelt.
Behandlingen er nødvendig for at tilgodese vor og vore kunders berettigede interesse af at forbedre vore kundetilbud for eksempel udvikling af services, produkter og funktioner
Opbevaringstid: Vedrørende dette formål er det svært for os på forhånd at opgive, hvor længe, dine personoplysninger gemmes. Vi har i stedet indført rutiner, for løbende at kontrollere, om dine personoplysninger stadigvæk er nødvendige til dette formål. Personoplysninger, som vi ikke har anvendt i en periode på 1 år, fjerner vi, eftersom vi ikke længere vurderer, at dine personoplysninger er nødvendige. Selvfølgelig træffer vi forholdsregler for at beskytte din integritet. Når vi udfører analyser baseret på dine personoplysninger, kommer vores medarbejdere, som udfører analysen, ikke til at vide, at personoplysningerne tilhører dig, også hvis vi kunne foretage koblingen til dig baseret på oplysninger, som vi har i et andet system.
Formålet til hvorfor vi behandler vi dine personoplysningerEt eksempel på, hvordan vi behandler dine oplysninger til formålet:Lovhjemmel, som vi bygger vores behandling på:
Forhindre bedragerier, misbrug eller for at forhindre, forebygge eller opklare forbrydelser
  • Vi udreder og forhindrer bedragerier eller andre lovovertrædelser.
  • Vi træffer foranstaltninger for at forhindre spam, phishing, chikane, forsøg på ulovlig indtrængen på brugerkontoen eller andre foranstaltninger, som er forbudte ifølge vore brugerbetingelser.
  • Vi foretager foranstaltninger for at beskytte og forbedre vort IT-miljø mod angreb og indtrængen.
Vor berettede interesse i at forhindre misbrug af en service eller for at forhindre, forebygge og udrede forbrydelse mod virksomheden.
Opbevaringstid: Fra insamlingstidspunktet og for en tid (som længst) strækker sig 1 år derefter. Hvis vi mistænker misbrug af en service, eller at der er begået en forbrydelse, gemmer vi oplysninger i den tid, som er nødvendig for at fastslå, gøre gældende eller forsvare vore (eller tredjemands) retslige krav.


5.2 For dig som er medlem af Hööks & Friends

Som medlem af Hööks & Friends kommer vi til at behandle dine personoplysninger for at kunne administrere dit medlemskab af Hööks & Friends ifølge hvad, der er nødvendigt for at opfylde vore medlemsbetingelser.

Til dette formål behandler vi dine oplysninger for at kunne:

  • Registrere og beregne din bonus samt at sende bonuschecks ud
  • Aflevere goder og tilbud ifølge vore medlemsvilkår for eksempel vise produktanbefalinger, sende interessebaserede artikler, give forslag til shoppinglister eller andre, lignende foranstaltninger.
  • Forenkle din anvendelse af vore services, fx ved at gemme dine shoppinglister/ønskelister eller dig valg af betalingsmåde for at gøre dine fremtidige købe lettere eller for at minde dig om gemte/efterladte varekurve.
  • Sende direkte markedsføring som relevant information og tilpassede tilbud i nyhedsbreve samt på nettet


Vor lovmæssige grund til behandling af dine personoplysninger i Hööks & Friends er medlemsaftalen (medlemsbetingelserne), som vi har indgået med dig, og vi gemmer dine personoplysninger i 3 år baseret på din seneste aktivitet. Du finder de fuldstændige betingelser og mere information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger som medlem her.

6. Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger?

Vi gemmer dine personoplysninger, så længe der er behov for det for at opfylde det formål, de blev indsamlet til, og som aftalt. Derefter sletter vi dine personoplysninger.

7. Hvem videregiver vi dine personoplysninger til?

7.1 Hööks kan efter behov videregive dine personoplysninger til en tredjepart, f.eks. vores koncernselskab og personoplysningspartnere (parter, som behandler oplysninger på vegne af os i henhold til gældende regler). Hööks videregiver også dine oplysninger til en virksomhed, der udbyder tjenester til adresseopdateringer for at sikre, at vi har de rigtige adresseoplysninger om dig.

7.2 Hööks videregiver muligvis også personoplysninger i henhold til gældende lovgivning eller krav fra myndighederne for at varetage Hööks' legitime interesser eller opdage, forebygge eller gøre opmærksom på it-svindel og andre sikkerheds- eller teknikproblemer.

7.3 Vi videregiver ikke dine personoplysninger til en tredjepart uden dit samtykke.

7.4 Såfremt hele eller en del af vores virksomhed sælges eller fusionerer med en anden virksomhed, kan dine personoplysninger videregives til vores konsulenter samt eventuelle købere og deres konsulenter.

8. Overførsel af personoplysninger til tredjelande

Vi kan være nødsaget til at overføre dine personoplysninger til USA. Dette kan dreje sig om videregivelse af dine personoplysninger til andre virksomheder, jævnfør punkt 7. Vi videregiver kun dine personoplysninger til et land uden for EØS, såfremt der foreligger tilstrækkelig garanti for, at dine personoplysninger håndteres forsvarligt.

For at beskytte dine personoplysninger, når vi overfører dem, kontrollerer vi, at modtageren er certificeret i henhold til Privacy Shield-aftalen. Hvis du ønsker en kopi af databeskyttelsesforanstaltningerne, bedes du kontakte os.

9. Ændring af integritetspolitikken

Hööks er til enhver tid berettiget til at ændre integritetspolitikken via meddelelse på vores websted og i vores butikker. Såfremt vi foretager væsentlige ændringer, meddeler vi dig herom, inden de træder i kraft. Hvis du ikke kan acceptere ændringerne, er du berettiget til at opsige aftalen med Hööks.

10. Beskyttelse af dine personoplysninger

Du skal altid føle dig tryg ved at afgive dine personoplysninger til os. Derfor har Hööks truffet en række tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod uønsket adgang, redigering og sletning. f.eks. gemmer vi oplysningerne om vores kunder på en server et sikkert sted og i en database, som er beskyttet af software og firewall. I forbindelse med køb med betalingskort anvender vi et autoriseret betalingssystem, som giver os mulighed for at kontrollere direkte med din bank, om kortet er gyldigt. Alle oplysninger sendes krypteret via en sikker forbindelse, og Hööks gemmer ikke dine kortoplysninger. Vores betalingssystem behandler dine kortoplysninger i henhold til den internationale sikkerhedsstandard PCI DSS. Dette resulterer i en meget høj sikkerhedsgrad.

11. Dine rettigheder

11.1 Hööks garanterer, at dine personoplysninger behandles i henhold til gældende lovgivning.

11.2 På din anmodning eller eget initiativ vil Hööks berigtige, anonymisere, slette eller fuldende oplysninger, der konstateres forkerte eller ufuldstændige.

11.3 Du har blandt andet ret til at anmode om:

a. Adgang til dine personoplysninger. Dette indebærer, at du når som helst (gratis en gang om året) må anmode om en kopi af de personoplysninger, vi har om dig.

b. Berigtigelse af dine personoplysninger. På din anmodning vil vi hurtigst muligt berigtige eventuelle fejlagtige eller ufuldstændige personoplysninger, vi har om dig.

c. Sletning af dine personoplysninger. Dette indebærer, at du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger fjernes, såfremt de ikke længere er nødvendige til det formål, de blev indsamlet. I henhold til gældende lovgivning, herunder regnskabs- og skatteloven, er vi muligvis ikke berettiget til at slette dine personoplysninger. I så fald vil vi indstille behandlingen af dine personoplysninger til andre formål end i henhold til lovgivningen.

d. Begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger Dette indebærer, at dine personoplysninger mærkes, så de kun må behandles til særlige begrænsede formål.

11.4 Du har ret til dataportabilitet. Dette indebærer, at du under visse forudsætninger har ret til at få udtrukket og overført dine personoplysninger til en anden dataansvarlig i et almindeligt og elektronisk format.

11.5 Hvis du ikke ønsker, at vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med direkte markedsføring, har du altid ret til at kontakte os og gøre indsigelser mod behandlingen. Når vi har modtaget din indsigelse, indstiller vi vores behandling af dine personoplysninger i forbindelse med direkte markedsføring.

11.6 Du har ret til at indgive en eventuel klage vedrørende behandlingen af dine personoplysninger til Datatilsynet.

12. Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som websider, du besøger, gemmer på din computer. Cookies bruges til at give dig en god oplevelse, når du surfer. Cookies indeholder ingen personlige oplysninger, da oplysningerne i tekstfilerne består af bogstaver og tal. Selv om hver cookies får et unikt tildelingsnummer, kan vi ikke se nogen personlige oplysninger om dig, f.eks. dit navn eller din IP-adresse, ud fra de cookies, vi indsamler. Det drejer sig med andre ord om anonymiserede oplysninger, og vi bruger ikke disse oplysninger på en måde, som gør, at vi kombinerer dine personlige oplysninger med cookieoplysningerne.

Der findes desuden forskellige typer af cookies:

  • Sessionscookies gemmes tilfældigt på din computer, når du besøger vores websted, og de fjernes igen, når du lukker browseren
  • Permanente cookies gemmes på din computer, til du sletter dem
  • Førstepartscookies placeres på din computer af os, samtidig med at du går ind på vores websted.
  • Tredjepartscookies er cookies, som en anden virksomhed placerer på din computer (det er tredjepartscookies, som gør, at du f.eks. ser annoncer for produkter, du tidligere har klikket på eller søgt efter)

Cookies bruges også til at analysere, hvilke søgninger du har foretaget, og hvilke sider du har besøgt på hooks.dk. Dette giver os mulighed for at se et generelt søge- og adfærdsmønster. Disse analyser kan derefter danne grundlaget for vores markedsføring, når du besøger vores eller andre virksomheders websteder. Gemte cookies bruges f.eks. til at vise dig tilpassede og relevante oplysninger og til at give dig en så personlig shoppingoplevelse som muligt. Til dette formål bruger vi en kommerciel tredjepartsvirksomhed til at tilpasse indholdet i vores kommunikation og gøre det mere relevant og interessant for dig.

Cookies kan desuden bruges til at gøre dit besøg hos os endnu bedre. Hvis du vil vide mere om cookies, anbefaler vi dig at besøge Datatilsynets websted på datatilsynet.dk.

Du kan til enhver tid ændre dine browser- eller enhedsindstillinger, så de opfylder dine ønsker for brugen og omfanget af cookies. Gå til indstillingerne for din browser eller din enhed for at få flere oplysninger om, hvordan du ændrer dine cookieindstillinger. I dine indstillinger kan du blokere alle cookies, men du kan også vælge kun at acceptere førstepartscookies eller vælge at slette cookies, når du lukker browseren. Husk! Hvis du ændrer indstillingerne, kan det medføre, at vores webshop og andre tjenester ikke fungerer korrekt.

13. Kontaktinformation

Kontakt os, hvis du har spørgsmål vedrørende denne integritetspolitik, behandlingen af dine personoplysninger eller udøvelsen af dine rettigheder. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:

Hööks Hestesport ApS
Albuen 17B
6000 Kolding

Telefon: 3360 8740
E-mail: dk.info@hooks.se

Opdateret 25.5.2018